• دسته‌بندی نشده
  • 0

روانشناس خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شاید این موضوع ذهن شما را درگیر خود کرده باشد که روانشناس خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ اینکه چگونه می توانیم تشخیص دهیم روانشناس مورد نظرمان برای مراجعه به منظور مشاوره یا درمان مناسب است؟ در این مطلب بصورت کامل شما را با ویژگیهای یک روانشناس خوب آشنا خواهیم کرد. از شما دعوت می کنیم در ادامه همراه ما باشید. موارد بشرح زیر است:

روانشناس خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

روانشناس خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

برخورد متناسب با انواع افراد و در نظر گرفتن شرایط هر شخص در ارتباطات
گشاده رویی، پذیرا بودن و مهربانی یکی از مهمترین ویژگی های روانشناس خوب است.
روانشناس خوب باید سعی کند ارتباطات میان افراد بخصوص خانواده و زوج را بهبود دهد.
اصلاح کردن رفتارهای نادرست باید در دستور کار روانشناس قرار داشته باشد.
روانشناس خوب باید مهارت ارتباطی بالایی داشته و بتواند با همه مراجعین ارتباط درمانی برقرار کند.
روانشناس خوب باید ضریب هوشی بالایی داشته و به نکات ریز و جزئیات توجه داشته باشد.
انرژی بالایی داشته و بتواند این انرژی را به مراجعین خود انتقال دهد.
نسخه ای که برای دیگران می پیچید برای خودش هم صدق کند.
شرایط مراجعه کننده را بخوبی درک کرده و خود را بصورت عینی در آن شرایط قرار دهد.
روانشناس خوب باید قابل اعتماد بوده و امین اسرار مراجعین خود باشد.
باید خوش ظاهر بوده و شخصی جذاب و بانفوذ باشد.
روانشناس خوب باید همواره اخلاق حرفه ای را رعایت کرده و منصف و باوجدان باشد.
اگر جواب سوالی رو نداند، مراجعه کننده را گمراه نکند و به راحتی بگوید نمیدانم!
در رشته و تخصص خود دانا، عالم و متخصص تمام عیار باشد.
در طول جلسه مشاوره با موبایلش صحبت نکند و کل زمان مشاوره را به مراجع اختصاص دهد.
با مراجعش وارد رابطه خصوصی و غیرمتعارف نشود.
ویژگیهای اخلاقی از قبیل امانتداری، صداقت، وفاداری و چشم پاکی و … را رعایت نماید.
تربیت معنوی را در نظر داشته باشد و به مراجعش، تعهد و وفاداری را آموزش دهد.
روانشناس خوب باید به زبان بدن مسلط باشد.
روانشناس خوب باید اعتماد به نفس داشته باشد.
باید به دور از استرس بوده و آرامش داشته باشد و آرامش خود را با رفتار و لحن بیانش به مراجع منتقل کند.
باید در هنگام صحبت مراجعه کننده بصورت کامل و شش دانگ به آنها توجه کند.
سعی کند اسم مراجعینش را در ذهنش سپرده و در جلسه بعد با نام یا نام خانوادگی آنها را خطاب نماید.
همیشه سعی کند که حتی در بدترین شرایط به مراجعین خود امید و انگیزه بدهد.
در پایان هر جلسه، راهکاری ارائه داده، تمرینات جلسه بعد را مشخص کرده و مراجعین را ملزم به انجام تکالیف نماید.
کودک درون فعالی داشته باشد و بداند با بچه ها و سالمندان چگونه صحبت کند.
راهکار و شیوه درمانی متفاوتی متناسب با شرایط مراجعه کننده بکار گیرد.
احترام به همه مراجعین، بدون در نظر داشتن خطاها، اشتباهات، سن و سال، وضعیت مالی و…..

You may also enjoy...